Co wybrać? Five-SeveN, Tec-9 czy CZ-75? Pistolet w CS:GO

Jaki pistolet w CS:GO? Pistolet na EKO oraz do AWP Poradnik

Pistolet w CS:GO to jedna z najważniejszych broni. To od niej zaczynamy rozgrywkę, to on cały czas towarzyszy nam w przypadku, kiedy w naszym AK-47 czy M4 skończy się amunicja. Dzięki niemu jesteśmy w stanie wygrać ważną rundę czy też zaskoczyć przeciwnika z bliskiej odległości. W tym poradniku przedstawię Ci jaki pistolet najlepiej wybrać w CS:GO podczas eko lub do gry z AWP. Pod lupę weźmiemy 5 najpopularniejszych pistoli - Desert Eagle, Five-SeveN, Tec-9, P250 oraz CZ75-Auto.


Odbierz darmowe skiny CS:GO - Lista ruletek CS GO darmowe kodyOdbierz darmowe coinsy do betowania w CS:GO


Pistolet w CS:GO, jakie ma znaczenie?

Nie od dziś wiadomo, że pistolet w CS:GO ma ogromne znaczenie. Na bliskie odległości jest w stanie niekiedy zabić jednym strzałem, co czyni go skuteczniejszym od karabinów czy snajperek. Kiedy wiemy, że będziemy mieli bliski kontakt z przeciwnikiem, dobrze jest posłużyć się pistoletem, dzięki czemu w większości przypadków zabijemy jednym hitem. Jak zatem dobrać pistolet do różnych sytuacji?

Jaki pistolet w CS:GO do gry na EKO

Runda eko (eco) to runda, w której zazwyczaj gra się bardzo ekonomicznie, czyli oszczędzamy pieniądze na kolejne rundy. W przypadku takiej rundy kupuje się jedynie pistolet, ew. granat, jeśli mamy więcej kasy. Grając eko nigdy nie próbujmy walczyć na daleki dystans - z karabinem czy AWP praktycznie nie mamy szans. Szukajmy więc rozwiązań, aby powalczyć na bliskie kontakty, można nawet przykrócić standardowe pozycje, jak np. rampa na mapie de_mirage.

Jaki pistolet w CS:GO okaże się najlepszy na takie rozwiązanie? Musimy dobrać taką broń, aby miała jak największy damage, jak największą penetrację pancerza i aby kosztowała jak najmniej - takiej broni niestety nie ma, musimy więc szukać rozwiązań pośrednich. 

Na samym starcie odpada nam już Deagle ($700), dlaczego? Za mało amunicji i za wolno strzela, aby zdziałać nim coś na blisko, Deagla możemy ewentualnie użyć na dalszy dystans. Grając po stronie TT (terroryści) mamy P250 ($300) oraz CZ75-Auto ($500) lub Tec-9 ($500) (w zależności kto jaką broń preferuje). Każda z tych broni w teorii zabija na hita w głowę. W zależności od tego co chcemy zdziałać, musimy mieć na uwadze cenę broni.

Zobacz również: Mapy CS:GO - Szukanie kosy, Hide and Seek, Prop Hunt

W przypadku, kiedy przegraliśmy pierwszego full'a i nie mamy kasy na następnego, mamy dolary, aby kupić tą droższą broń, czyli Teca-9 lub CZ75-Auto. To dobre rozwiązanie, gdyż pistole te są szybkostrzelne, natomiast CZ75 posiada niestety tylko (łącznie) 24 amunicji. W momencie rush'u najlepszym rozwiązaniem będzie gra z P250 lub Tec-9. 

Grając po stronie CT (antyterroryści) Tec-9 zamienia nam się na Five-SeveN ($500). Po stronie CT pistolety mają nieco większe znaczenie, gdyż to my bronimy BS (bombsite) i mamy przewagę w ustawieniu się na odpowiednio bliskich pozycjach, aby zaskoczyć rywala - czy to w rogu, czy to za ścianą, a może nawet wyjazd przez smoke po flashu od teammate'a. Jak wygląda sytuacja z wybraniem broni po stronie broniącej?

Od razu odradzam grę CZ75 graczom początkującym, gdyż w przypadku szybkiego ataku terro nie mamy szans na zabicie wroga. Doświadczeni gracze mogą jak najbardziej z tego skorzystać, gdyż celne strzały proste w głowę z pistoletu automatycznego są mega skuteczne. Do obrony bombsite'ów podczas rund eko najbardziej opłacalny jest Five-SeveN, dlaczego?

Proste jest, że posiada ogromną ilość ammo, jest szybkostrzelny, a dodatkowo zabija jednym hitem w głowę. Jednak aby sobie na niego pozwolić, musimy być pewni, że uda nam się zabić co najmniej dwóch terro, aby nasza broń się zwróciła. Inaczej wygląda sytuacja dla P250, która kosztuje nieco mniej, więc wystarczy zabić nam jednego przeciwnika, broń się zwraca, a my mamy okazje na wygranie rundy bez posiadania karabinów. Gra pistoletami uwarunkowana jest też własnymi upodobaniami, dlatego nie sugeruj się wyłącznie tym wpisem, wybierz go rozsądnie. Zobacz również jak ustawić broń w lewej ręce, która pomaga w lepszym wypatrywaniu szczegółów w trakcie gry.

Gra z AWP - jaki pistolet będzie najlepszy?

W przypadku spudłowania strzału z AWP musimy mieć albo gdzie się schować/uciec albo momentalnie wyciągnąć inną broń, w tym przypadku oczywiście pistolet. Tak jak w przypadku rushu, tak samo w przypadku grania z AWP odradzam kupowania CZ75-Auto. Dobrze wiemy dlaczego, kosztuje sporo, ma znikomą ilość ammo, a do tego animacja wyciągania czy przeładowania broni jest strasznie długa, wystarczająca, aby nasz przeciwnik zdążył nas zabić. Złym wyborem będzie również zakup Tec-9 czy Five-SeveN.

Zobacz również: Jak DALTONIŚCI widzą mapy i skiny w CS:GO?

Za killa z AWP dostajemy ledwo $100, a taki pistol kosztuje aż $500. Dlatego jeśli nie zrobimy fraga z AWP, do tego zginiemy tracimy już snajperkę i pistolet ($5250) nie licząc granatów czy kevlara z hełmem. Optymalnym rozwiązaniem jest wybór P250, który drogi nie jest, ma wystarczającą ilość ammo dla snajpera, dodatkowo szybko strzela i posiada szybką animację wyciągania. Generalnie pistolet u snajpera nie jest wymogiem, gdyż jak wiemy AWP w ciało lub głowę zabija na hita, a w przypadku wallbang'u czy strzału w nogi wystarczy nam zwykły Glock-18 czy USP-S/P2000.

Serdecznie zachęcam do dyskusji w komentarzach, jestem ciekaw Twojego zdania na temat powyższego wpisu lub własnych doświadczeń dotyczących pistoli w CS:GO.

Tec-9 oraz Five-SeveN po nerfie (update)

Jeśli jeszcze nie wiecie o znerfieniu (pogorszeniu) tych pistoletów zapraszam do zapoznania się z tym artykułem. Sytuacja nieco się zmieniła, jednak nadal jest kilka ciekawych rozwiązań dla tych właśnie broni.

Tec-9 po nerfie

Tec-9 stał się bardzo niecelny, osłabiony na dalekie dystanse oraz kiedy jesteśmy w ruchu. W biegu praktycznie nie mamy szans na zabicie żadnego z przeciwników. Inaczej ma się sytuacja, kiedy próbujemy pestkować w przeciwnika - oddając powolne strzały możemy trafić wroga jedną kulką w głowę.

Five-SeveN po nerfie

Tutaj również trzeba wziąć dystans do tego pistoletu. W przypadku 5-7 zmieniła się sprawa jedynie dotycząca strzelania w miejscu oraz w ruchu. Kiedy stoimy w miejscu, możemy śmiało oddać fullauto z pistoletu (o ile można tak to nazwać) i będziemy w miarę dokładni. Jeśli jednak zamierzamy zaatakować kogoś w biegu - możemy się nieco rozczarować, kule lecieć będą w różne strony i kierunki.

Zajrzyj również na inne nasze strony:

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.